sobota, 15 listopada 2014

olej kokosowy i ja

Jestem zdumiona. Od kilku dni zaczęłam stosować olej kokosowy, bo czytałam na jednym z blogów, że świetnie się nadaje do demakijażu. Stwierdziłam, że spróbuję. I zaczęłam tak czytać i czytać na ten temat i wynalazłam zastosowanie nie tylko takie jak wam opisałam, otóż olej kokosowy świetnie się nadaje do:


-kuchni:

 można go stosować zamiast masła na kanapkach,
 można dodać do herbaty i kawy,żeby dodać kokosowego smaku
 można na nim smażyć


-kosmetyki

  jako peeling- jak zmieszasz z solą himalajską (to ta różowa, drobna) wtedy nadaje sie do twarzy,jak                                  zmieszasz z cukrem nada się do całego ciała,
 jako błyszczyk do ust
 jako olejek do masażu- świetnie się rozprowadza na skórze i jest bardzo wydajny
 jako balsam do ciała
 jako środek łagodzący przy poparzeniach słonecznych
 jako środek przeciw otarciom u małych dzieci
 jako preparat do demakijażu- wystarczy nanieść olejek na twarz, a potem zetrzeć wacikiem
 jako krem nawilżający
 jako odżywka do włosów- nałożyć na włosy wieczorem, nałożyć czepek i zostawić na jakiś czas, a potem                                            spłukać
 przyspiesza metabolizm- dwie łyżki dziennie wystarczą do utraty tłuszczu brzusznego, ze względu na to,że                                            jest to olej nasycony
 usuwa wszy- trzeba wtedy połączyć ten olejek z olejkiem anyżowym i lepiej działa niż środek chemiczny!!!

-poprawia funkcjonowanie mózgu: Poprawa funkcjonowania mózgu: słynne obecnie badanie, którego rezultaty opublikowano w 2006 r. w czasopiśmie Neurobiology of Aging, wykazało, że podawanie średniołańcuchowych triglicerydów (występujących najliczniej w oleju kokosowym) 20 pacjentom z chorobą Alzheimera lub łagodnym upośledzeniem funkcji poznawczych, prowadziło u nich do istotnego zwiększenia stężenia ciał ketonowych (już w ciągu 90 minut po podaniu) związanego z wyraźną poprawą zdolności poznawczych u pacjentów z łagodniejszym zaburzeniem funkcji poznawczych.


Jak zaczęłam sama stosować to potem do mnie dołączyły dzieci, bo wiadomo pieluchy, otarcia, jako krem nawilżający zwłaszcza na zimę, bo nie ma w nim wody, i mój luby zaczął stosować jako preparat przeciwłupieżowy. Koleżanka dodała jeszcze,że działa to jako antyperspirant, wtedy trzeba do oleju dodać trochę proszku do pieczenia i skrobi i jest preparat gotowy i to bez chemii:) 

Sam olej kokosowy  ma właściwości przeciwgrzybicze, przeciwzapalne, ogranicza rozrost prostaty, podnosi testosteron, wzmacnia kości i wiele innych. Jednak krawatów nie wiąże jak mówi moja mama. 

Trzeba jednak sprawdzać by nie było w nim żadnych domieszek. 
Cena waha się od 20 zł za 200 gram do 50 zł za litr.   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz