środa, 21 sierpnia 2013

plan porodu

CO TO JEST PLAN PORODU?

Plan Porodu to rodzaj dokumentu, w którym kobieta zawiera wszystkie swoje oczekiwania wobec 
porodu. W myśl obowiązującego od 8 kwietnia 2011 r. standardu opieki okołoporodowej 
(rozporządzenie Ministra Zdrowia, określające procedury postępowania w opiece nad kobietą i 
dzieckiem podczas ciąży fizjologicznej, fizjologicznego porodu, połogu oraz opieki nad noworodkiem, 
Dziennik Ustaw Nr 187 z dn. 7.10.2010 poz. 1259), taki plan powinnaś opracować wspólnie z lekarzem prowadzącym ciążę lub położną.

Taki tekst ściągnęłam z www.rodzicpoldzku.pl




I teoria jest rzeczywiście piękna, że to lekarz albo położna powinna z nami, kobietami przedyskutować to czy owo. A ja poszłam do lekarza na jedną z ostatnich wizyt i u połoznej dostałam taki świstek do wypełnienia. Totalnie zgłupiałam jak to zobaczyłam, bo nie wiedziałam co mam zaznaczać. Nie jestem ignorantką, ale nie wiedziałam czym się rózni znieczulenie wewnątrzoponowe od zewnątzroponowego, nie wiedziałam,czy zaznaczyć że chcę mieć nacinane krocze, czy też nie. Przecież to nie ode mnie zależy. Lekarz jest po to decydować o tym, czego pacjentka potrzebuje. Ja obecnie nie mogę pomalowac sobie paznokci u stóp a co dopiero zajrzeć w krocze  i jeszcze komentowac co lekarz ma z nim robić.

Pokazałam ten plan mojemu lekarzowi to on to wyśmiał i powiedział, że skąd ja mam to jako pacjentka wszystko wiedzieć, a on jako lekarz widział to pierwszy raz na oczy. Choć ponoć weszło to od początku tego roku. 

Kolejne pytanie: czy chcę oksytocynę czy tylko w ramach najwyższej konieczności? Wiem, czym jest ten hormon i ze pomoże mi w razie gdybym nie miała skurczów, ale w momencie kiedy lezałam na porodówce 4 lata temu nikt mnie nie pytał czy chcę, bo widać było, że potrzebuje dostać, bo rozwarcie jest a i owszem, ale bez skurczów. I co z tego, że zaznaczę, że  nie chcę?

Nie wiem czy trafiłam na małokompetentnych ludzi w placówce, ale widać nasza służba zdrowia potrzebuje kształcenia w zakresie, którym się zajmuje,zeby nie było że tylko sa wprowadzane jakieś zmiany,ale tylko na papierze. Bo na razie za mało jest świadomości matki w kwestii tego, co może czego nie. I brak świadomości personelu medycznego,że tym kobietom w zyskiwaniu na pewnosci siebie bycia mamą, ma pomagać.


CO POWINIEN ZAWIERAĆ PLAN PORODU ? Przeczytajcie i przedyskutujcie z lekarzem, albopołozna. Macie do tego prawo, a personel medyczny ma obowiązek wszystko wytłumaczyć.!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz